مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز توضیحاتی درباره پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در اهواز داد و اجرای سریع آن‌ها را راهی برای توسعه شهر برشمرد.

اهواز

به گزارش همشهری آنلاین، عباس دغاغله درباره آخرین وضعیت تقاطع شهید چمران گفت: تقاطع غیر همسطح شهید چمران پس از تقاطع غیر همسطح شهید کجباف بزرگ‌ترین پروژه عمرانی در حال اجرای شهرداری است که با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان و با زمان‌بندی تحویل ۱۸ ماهه بین شهرداری اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) امضا شد.

وی در تشریح جزئیات این پروژه افزود: تقاطع غیر همسطح شهید چمران دارای ۲ پل رفت و برگشت اصلی در مسیر پیچ استادیوم به گلستان و برعکس آن و ۲ مسیر چپگرد از پل پنجم به گلستان و از پیچ استادیوم به پل پنجم و از نوع سازه بتنی پیش ساخته است که اصطلاحا سگمنتال نامیده می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در پاسخ به زمان بهره‌برداری و پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهار کرد: وجود تاسیسات مهم زیربنایی و زیرزمینی در میدان دانشگاه از جمله لوله‌های گاز، آب، فاضلاب، فیبر نوری، تقسیمات کابل‌های مخابراتی، عبور برق فشار قوی از بالای میدان و عبور تاسیسات از زیر این میدان و بالارفتن قیمت مصالح (میله گرد و سیمان) که از بازار آزاد تهیه می‌شوند موجب شده است پروژه با کندی پیش رود ولی با غلبه بر تمام این مشکلات پروژه از سرعت خوب و قابل قبولی برخوردار است و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز همچنین با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف نیز یکی از مهمترین پروژه هاست که از سال ۹۳ قرارداد آن بسته شده است، گفت:‌ تا سال ۹۸ و ۹۹ سه محور (ال ۱۰۰، ال ۲۰۰ و ال ۵۰۰) به بهره‌برداری رسیده بودند و از اسفند سال گذشته با رفع موانع موجود در میدان شهید بندر محور ال ۳۰۰ ساخته و در حال تکمیل و نصب قطعات پیش ساخته سگمنت توسط شرکت سابیر پیمانکار پروژه است. این محور میدان تپه (چهار اسب) را به میدان دروازه (خلیج فارس) متصل می‌کند و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و به زیر بار ترافیکی برود. همه زیرسازی و ستون‌های محور آل ۴۰۰ نیز تکمیل شده است و در تلاش هستیم تا قبل از پایان سال پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف را بهره‌برداری کنیم.

وی در تشریح پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف و علل تاخیر و دور ماندن از برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری هم اظهار کرد: پروژه چند سطحی تقاطع شهید کجباف پروژه بسیار بزرگی است و بزرگترین تقاطع جنوب غرب کشور محسوب می‌شود و این پروژه از موانع و تاسیسات زیرزمینی مستثنی نبوده است، زیرا وجود لوله‌های نفت، بنزین، گاز، مخابرات، فیبر نوری و گذر سیم‌های فشار قوی و هماهنگی با اداره‌ها برای همکاری و جابه‌جایی یک پروسه زمان‌بر بوده و این روند در حفاری و شمع‌کوبی پایه‌های پل نقش بسزایی داشته است.

کد خبر 604423

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha